Föredetta huddinge gymnast

En gång i tiden var jag en huddinge gymnast, nu när jag sa så där lät det som det var hundra år sen. Nej men Jag slutade på gymnastik i december 2008, efter att vi hade haft juluppvisning slutade jag, det var för att jag tröttnade på det, jag hade inte tid och några andra orsaker. Jag gick på gymnastik sen jag var tre-fyra år gammal så det är några år! 

Men jag kan ibland känna att jag saknar det, jag tillbringade mycket av min tid i hallen. Fyra dagar i veckan, vi hade olika tider men tre timmar varje gång förutom måndagar. Jag saknar alla vänner jag hade där. Men jag började tänka mer på skolan och ville sköta den, men det har jag tyvärr inte gjort. Men ibland kan jag få tillbaka alla känslor, att jag vill börja igen men sen nästa dag vill jag inte längre, men nu när man sitter och tittar på massa videoklipp som ni ska få se snart så längtar jag verkligen tillbaka.

Katrineholms läger i slutet av sommarlovet ger verkligen minnen och jag har många minnen därifrån som aldrig kommer glömmas bort.
Jag minns en gång när vi hade en tävling och jag hoppade av för jag blev så trött på allting, men jag var på tävlingen och stöttade dom, men sen så behöver dom en som hoppar in på handvolt helskruv och då fick jag göra det. Jag blev så ompysslad, på typ två sekunder var jag sminkad, håret var fixat och dräkten var på. Sen står man där jätte nervös så man står och skakar sen när man hör, "nästa lag Huddinge GF då tror man att hjärtat ska hoppa ut"
 
Men när man står där på golvet det ända man tänker på är att inte göra fel och inte ramla, tänka igenom på varven som man ska köra och det är hundratals människor som sitter på läktaren som sitter och tittar på en när jag kör.
Sen så står man bara där och väntar på att musiken ska börja, men man känner hur hjärtat bultar och bultar och bultar men jag älskar den känslan. Sen när man springer på tumbling golvet känns det som om man ska ramla ihop för benen skakar fortfarande, men sen när man har kört sitt första varv och man står och inte har ramlat släpper den här känslan, så tänker jag, JA FYFAN VAD BRA JAG RAMLA INTE!! Man blir så himla glad och kan andas normalt igen och sen är det bara att köra.
Men det var ju as roligt att tävla med killarna, när vi körde mix, Elias, Joel,Patrik och Jesper. 
Nästan hela HGF laget har splitrats, eller det är väldigt många som har slutat så om jag skulle komma tillbaka skulle det inte vara samma sak som förut, det ser inte likadant ut som det gjorde för två år sen.


Det här var nog en av mina första dubblar, eller var det så Helen ? Jag kommer inte riktigt ihåg, men det här var för fyra år sen. Katrineholmslägret



Katrineholmslägret 2008 förra sommaren, jag har gult linne så ni ser mig ;D



Katrineholmslägret 2008, har gult linne och svarta shorts.



Man ser inte handvolten, men jag gör handtolv 1½ skruv, också fyra år sen eller tre.


En av mina första helskruvar i Gävle när vi var på läger, fem-fyra år.



Jag försöker leta fram ett videoklipp på när vi fick guld i Truppligan i del 2, 2008 tumbling. Men mamma hade dom videoklippen på sin data sa hon, men hon är inte hemma än så får ta dom sen och så får ni se dom då.
Men ni kan få ett videoklipp när tjejerna fick silver i fristående. Jag var inte med på den här tävlingen.


Kommentarer
Postat av: malin

Den här videon med sofiaflickorna, är du med på den? :P För jag gick ju i sofiaflickorna förut fast då med cheerleading..

2009-06-10 @ 22:09:18
URL: http://malinkallstroms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0